Zoeken in deze blog

31-03-2010

Ik was even de chaos vergeten, maar daar is die weer.

Pune is stom. Vanochtend kwam ik met de bus aan vanuit Goa. Het oh zo rustige, makkelijke, ontspannen Goa. Ik was met de bus eerst naar Mapusa gegaan waar ik 2,5 uur op mijn bus moest wachten. Om mijn honger te stillen kocht ik een lichte snack met als gevolg een heel harem van halfnaakte zwerfkinderen achter me aan te hebben. Ik stond nogal verbaasd van mezelf hoe hard je kunt schreeuwen naar kinderen van 5 met een baby op hun arm, maar toch deed ik het. De bus was perfect. Dit keer was het geen plastic bed, maar was hij van echt stof en ook een stuk goedkoper. Rond middernacht stopt dus bus opeens en word ik wakker door het geschreeuw van de buschauffeur. We hebben plaspauze. Met mijn slaperige kop loop ik door het vervallen restaurantje naar de dameswc. Het oorverdovende geluid van de krekels blijft in mijn hoofd weergalmen als ik de met mieren en andere rare organismen-bedekte wc in stap. Na te hebben gedaan wat ik moest doen loop ik duf naar de wasbak en begin mijn handen te wassen. Ik kijk omhoog en zie in de spiegel niet een enorme slaapkop. Ik sta oog in oog met mijn grootstse vijand. Dit achtbenige monster, nog groter dan mijn handpalm, laat me naar achter deinsen. Ik snak naar adem en loop gehaast terug naar het restaurant waar ik lichtelijk zit te hyperventileren. Het komende uur is het enige waar ik aan kan denken dat grote harige gedrocht dat me aankeek mijn zijn zwarte ogen en die vieze slagtanden. Alleen mensen met arachnofobie zullen dit begrijpen.
Na een uur ben ik gekalmeerd en sluit ik mijn ogen. Op het moment dat de zon net op komt, arriveert mijn bus in Pune. Ik word overladen met een groep mannen die me voor veel te veel geld in hun rickshaw ergens heen willen brengen. Na weer te hebben geschreeuwd, ga ik eerst rustig zitten om een hotel op te zoeken. Het enige budgethotel in Pune is mijn keuze en een rickshaw (die steeds per ongeluk aan mijn borsten zit) brengt me ernaartoe. Bij aankomst en Rs.180 later vertelt hij me doodleuk dat het pas 3,5 uur later open gaat. Vervolgens zit hij weer aan me en verkoop ik hem een klap. Nu nog snapt hij niet dat ik niet even nog een rondje met hem wil rijden. Ik probeer het hotel binnen te komen en trotseer me langs de waakhonden. Na tien keer op de bel te hebben gedrukt (het is 7 uur 's ochtends) is het personeel wakker en zeggen ze doodleuk dat er geen kamers meer zijn. Ik begin rond te struinen. Elk hotel dat ik kom zit vol of schreeuw NO FORREIGNERS! Uiteindelijk is er 1 persoon die de moeite neemt om mij te vertellen dat een of andere zoon van een president gaat trouwen en daarom alles vol zit en ze alleen Indiers aannemen. Met de hulp van een taxichauffeur vind ik na 4 uur eindelijk een hotel dat me wilt hebben. Ver boven mijn budget betaal ik het toch maar. Ik moet namelijk ook heel nodig naar de wc. Bij binnekomst stort ik me op het urinoir en tref ik naar me mijn eerste kakkerlak aan. 'Het hulpje' haalt hem weg en verwacht een fooi. Ik geef hem Rs. 5 waar hij niet eens tevreden mee is! HALLOOO ik betaal godverdomme Rs.1000 en dan zit er een kakkerlak waar ik ook nog eens extra voor moet betalen! Ik probeer kalm te blijven en loop weer de badkamer in. Nu zijn het twee kakkerlakken! Ik eis een andere kamer zonder fooi te geven. Tot nu toe heb ik daar geen levend iets gezien naast mijzelf.
Na rustig op bed een film te hebben gekeken, duw ik mezelf de deur uit. Ik ga opzoek naar een trein/buskaartje. Dit heeft me weer eens anderhalf uur gekost, maar dan heb ik ook weer wat te doen. Ik vertrek morgen al naar Aurangabad en hopelijk zijn daar wel meer dan twee mensen in de hele stad die Engels spreken. Ik moet nu toch echt snel Hindi leren of in ieder geval de standaard Sanskriettekens kunnen lezen, want ik snap helemaal niets meer overal. Vanuit daar ben ik van plan naar de Ajanta en Ellora Caves te gaan.

2 opmerkingen:

  1. AB! Heerlijk om je blogposts te lezen! Je schrijft echt heel hilarisch..!! Ooh ik kan je gevoel zo voorstellen toen je die spin zag, ik zou ook gaan hyperventileren als ik een slag zou zien! Vond je het niet prettig dat die man aan je zat ;) ongelofelijk he?!!

    Ik kijk uit naar je volgende post!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pfff een klein spinnetje...huillie!

    BeantwoordenVerwijderen